Linus
    Jag har tänkt att söka till Polishögskolan efter trean men nu ska jag välja till ämnen för 3an och jag undrar om jag får Meritpoäng för matte 3 på Polishögskolan För annars finns det ju ingen idé att läsa till det?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Linus, reglerna angående antagning till Polishögskolan håller på att förändras. Från 1 juni 2015 är det de nya regler (där det bl a blir möjligt att söka med utbildning från Folkhögskola). Vilka andra förändringar som ev. också kommer att införas vet vi ännu inte här på Fragasyv.se.
    Därför hänvisar vi dig med din fråga till https://polisen.se/bli-polis/ och till https://www.antagning.se/se/addtobasket?period=VT_2015&id=RPS-10000

    Snällt om du meddelar oss när du får svar på din fråga, då lär vi också oss lite mer om vad som kommer att gälla vid antagning till Polis efter 1 juni i år.
    Annars så är det bra att läsa Matte3 för att i fall du söker någon annan högskoleutbildning då kan du få Meritpoäng för Matte och Matte 3 är även behörighetsgivande till många utbildningar (t.ex. till Fastighetsmäklare och till Högskoleingenjör).

    Bästa hälsningar
    Mikael SYV