Pernille

    Hej, jag ska söka till högskolan och det lutar åt att det blir en lärarutbildning. Jag skulle vilja ha en sådan bred behörighet som möjligt och min fråga är då om man utbildar sig till exempelvis religionslärare med riktning mot gymnasiet men om man ändå kan få jobb på högstaidet. Jag tänker om det inte finns ett jobb på gymnasiet om jag då har möjligheter att jobba på högstadiet. Tacksam för svar!

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hejsan, jo, det är så här (i alla fall som reglerna ser ut i Sverige idag) att Gymnasielärare är behöriga att undervisa i samma ämne även på högstadiet (år 7-9 på grundskolan).
    Hälsningar
    D: