Kimia
    Om man går 4 år på VO. Kommer man då få praktik fjärde året?.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Kimia,
    gymnasieprogrammen är treåriga. Ett undantag är Teknikprogrammet där det (på försök) på vissa skolor är infört "Fjärde teknik året".
    På VO går man i tre år. Efter det söker man jobb eller vidare utbildning - på komvux, högskola eller yrkeshögskola. I fall man inte får jobb och inte kommer in på någon utbildning efter gymnasiet, kan man skriva in sig på Arbetsförmedlingen och bli erbjuden gå på praktik i Arbetsförmedlingens regí. Praktik efter gymnasiet är ett alternativ, men det är inte PÅ GYMNASIET utan EFTER GYMNASIET.
    bästa hälsningar
    Liselotte SYV
    Liselotte