abdisamed Hassan
    finns det bra högskolutbildningar men med låga antagningspoäng?
    och finns det yrkeshögskola som är bra och har möjligheter till jobb?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hejsan,
    vad som är "en bra utbildning" är väldigt olika för olika personer.
    Detsamma gäller "låga antagningspoäng" - hur många poäng förväntas du att få?
    Det viktigaste är att bli BEHÖRIG & för konkurrensen kan man göra Högskoleprovet och komma in på dess resultat.
    Yrkeshögskoleutbildningar leder mycket ofta till jobb direkt efter utbildningen men det finns inte ngt. jobbgaranti varken sig efter en högskoleutbildning eller en yrkeshögskoleutbildning.
    Å andra sidan är det inte omöjligt att få jobb direkt efter gymnasiet. Det beror på hur mycket man söker jobb, vilka kontakter man har samt även om man har tur och finns på rätt ställe vid rätt tidpunkt.

    Jag är ledsen om du inte fick det svar som du hoppades på.
    Önskar dig allt väl och stort LYCKA TILL!
    MIKAEL SYV