Frågor och svar taggade med '@framtiden.' (2 st.)

    • Leonar_1

      Hur gammal kan jag vara att söka gymnasiet program?

      Hej jag undrade om jag går på introduktion program in år och är en 04 som fyller 19 år på oktober kan jag söka på ett gymnasiet program nästa år eller inte? för att jag har gjort mitt gymnasiet utbildning utomlands och taggit studenten i år i somalia, och inan det har har jag bara tills årskurs...

      Milla : : Hej,om du är född 2004, då fyller du 20 år under kalenderåret 2024 och från 1 juli 2024 "tillhör" du komvux och inte gymnasiet längre. Om du inte... Läs hela svaret
    • Amar

      Är detta möjligt om jag saknar matte 2c och 3c samt moderna språk ?

      Hejsan! Jag har en väldigt viktig fråga som jag behöver ha svara på och jag skulle vara oerhört tacksam om jag kunde få ett bra svar. Det är så att jag tar studenten i år från teknikprogrammet, men tyvärr så saknar jag vissa viktiga saker i mitt betyg. Jag är inte godkänd i matte 2c samt 3c...

      Milla : : Hej Amar, det är inte möjligt att komma in på någon högskoleutbildning om man saknar grundläggande behörighet till högskolestudier och det kommer du att göra - fram tills du läser upp några... Läs hela svaret