Frågor och svar taggade med 'betyg på grundskolan' (2 st.)

    • Johan

      Är nationella proven bra?

      Hej, jag ska börja vårterminen snart och jag undrar om de nationella proven är bra? Jag undrar om NP har större chans att höja eller sänka betygen. Min merit är 307,5 och jag har 6 A, 9 B och två C. Jag vill gärna höja majoriteten av mina B till A och undrar om de nationella proven kommer att...

      Milla : : Hej Johan! Du har imponerande höga betyg! Fortsätt läsa lika bra och skaffa dig bra, stabila kunskaper vilket kommer också spegla sig i dina betyg. De nationella proven mäter elevernas kunskapsnivå... Läs hela svaret
    • mansoora

      gymnasiet för nya i sverige?

      jag är ganska ny i sverige ( bara två år) och gå i nian jag vill läsa natur och drömmar att bli läkare sedan jag var litten men jag vet inte om jag kan klara av det eller inte! jag vet att jag komma klara det men kanske inte med så bra betyg ... det är helt enkelt en risk för mig tycker jag...

      Anna: : Hej Mansoora! Det är mycket bra gjort av dig att du på bara två år har klarat dig så pass bra med språket och studier i alla ämnen på grundskolan! Tänk på att elever som är födda i Sverige började läsa i en Svensk skola MED... Läs hela svaret