Frågor och svar taggade med 'vilken' (2 st.)

    • Juli

      Ska jag välja ekonomi?

      Hej! Jag går i nian nu, och det börjar närma sig med gymnasieval. Jag undrar ifall jag borde välja ekonomi. Min dröm är att starta eget företag och därför vill jag välja ekonomi. På den skolan jag vill gå på finns det till och med möjligheter att starta ur företag vilket jag verkligen vill göra....

      Peter: : hejsan, starta företag kan man även om man på gymnasiet går på ett annat program, än ekonomiprogrammet. dessutom är du ännu mycket ung och kan ändra dig många ggr ang. yrkesval,... Läs hela svaret
    • Mickis

      Hur kan jag bli kriminaltekniker???

      Jag skulle vilja jobba som polis. Men jag skulle vilja jobba som kriminaltekniker. Alltså en sån som löser brott. Typ mord. Men vilken linje ska jag söka och vilken inriktning? Hur lång tid är utbildningen? Vore väldigt tacksam för svar! mvh Mickis

      Lena: : Hejsan, dom flesta kriminaltekniker är poliser i grunden så det kan ju vara bra att satsa på ett program som ger dig kunskaper och behörighet för just den vägen. Ett högskoleförberedande program innehåller alla kurser du... Läs hela svaret