Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    utbildningsutbud förändras. Vilka högskole-universitetsutbildningar som blir sökbara för start hösten 2024 kan man (i sin helhet) se först när anmälan öppna i mitten av mars 2024. ang."liknande" så kan utbildningar likna varandra på lite olika sätt.
    Allmänt, så är utbud av universitetsutbildningar, i Sverige, som ges "helt på distans" utan några obligatoriska träffar, mycket begränsat. Det är därför inte alls säkert att det kommer att gå att hitta någon "liknande utbildning" som ges "helt på distans".
    Men kika gärna på en lista (11 träffar) på studera.nu/program-grundnivå-distans-utan-träffar/DATA - just nu kunde jag, alltså hitta de här 11 utbildningar som "mer eller mindre" motsvarar dina önskemål. Titta närmare på varje av de utbildningar. Kontakta annars studievägledare på de institutioner där utbildningar inom "DATA" ges.

    Studie- och yrkesvägledare