Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    distansutbildningar inom yrkeshögskola innehåller nästan alltid några träffar på skolan under varje termin. Exakt hur många träffar som utbildningen innehåller får man se på utbildningens egen webbplats och man kan också fråga de som jobbar på den utbildningen vad som händer om man t.ex ej kan komma till den obligatoriska träffen (t.ex om man blir sjuk just då).
    Titta gärna på följande utbildningar:
    utbildning/iterum/lonespecialist-iterum-med-systeminriktning distans med träffar i Sthlm
    utbildning/tuc-yrkeshogskola/tuc-lonespecialist-distans med träffar i Jönkoping
    utbildning/iterum/lonespecialist-distans-med träffar i Östersund
    utbildning/affarshogskolan/lonekonsult-med-digital-kompetens-distans (med träffar i Gävle)
    Nya yrkeshögskoleutbildningar lär "släppas" i januari 2024 och troligtvis blir det även många nya utbildningar med start hösten 2024 bland de nya yh-utbildningar.
    Kika också på utbildningar hos privata skolor t.ex hos Distansinstitutet som bl.a erbjuder utbildning till Löneadministratör (på distans).

    Studie- och yrkesvägledare