Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    masterprogram är i Sverige 2-åriga; magisterprogram - 1-åriga. Utbildningsutbud är inte konstant, utan förändras. Du får se utbud av svenska högskole-universitetsutbildningar på lärosätenas gemensam webbplats www.studera.nu -- Kika gärna på listan på utbildningar (i första hand 8 översta "träffar") i listan på studera.nu/jamfor-utbildning?q=psykologi
    De sökbara svenska högskole-universitetsutbildningar borde hittas på webbplatsen där man gör ansökan, www.antagning.se - du kan också kontakta Antagning.se t.ex genom att ringa på vardagar kl.9-16, tel.nummer 0771-550720 och be om hjälp att söka bland sökbara utbildningar.
    Du får också gärna ställa din fråga till studievägledare på de institutioner där utbildningar i psykologi, i Sverige, erbjuds.

    Studie- och yrkesvägledare