Ninnie
    Jag har funderat på tanken om att bli utbytesstudent i USA ett tag. Men då jag alltid trott att jag inte skulle kunna/aldrig skulle våga gör det har jag aldrig riktigt letat upp fakta om de och så. Problemet är att jag nu undrar om det är försent för att söka till att bli utbytesstudent i USA under läsåret 2015-2016? Med tanke på att det redan är mars och jag har sökt in till flera svenska gymnasium. Undrar även vilka program som är möjliga att läsa då

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Ninnie,
    en bra sida att söka info- på om utbytesstudier i USA är www.rotarystudent.se

    och deras sista ansökn.dag var 15 oktober. Men du kan söka till nästkommande år.
    Om du kan tänka dig ett år i Europa i stället, kan du läsa på www.gymnasieguiden.se/informeras/plugga-ett-ar-i-europa

    Det kan vara mycket riktigt som du själv skriver att i mitten av mars är det för sent att söka till läsår 2015-16 men du kan söka till nästkommande år.
    Jag skall samråda med kollegorna och i fall vi hittar något alternativ som fortfarande går att söka till - hör vi av oss.
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare