Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    min första tanke är att du bör samråda med studievägledare på förskollärarprogrammet; hen borde få liknande frågor ganska ofta och kan säkert ge bra tips och råd.
    Jag tänker annars på möjlighet att vidareutbilda sig till Speciallärare eller till Specialpedagog inom förskolan. Det gör man på speciallärarprogrammet respektive på specialpedagogprogrammet som är utbildningar på avancerad nivå på högskolor och universitet.
    Vill du sikta på att kunna bli Förskolechef (Rektor inom förskola) då är ledarskapsutbildning, ekonomiutbildning och utbildning inom arbetsrätt bra meriter. Kika gärna på framtid.se/yrke/forskolechef

    Studie- och yrkesvägledare