Carolina
    Hej! Jag står nu som nr 1 reserv efter andrahandsvalet och jag undrar hur stor min chans är att jag kommer in, på ett ungefär, med tanke på överintag osv? Hur funkar det då, ringer universitet upp en samma dag som skolan börjar eller kan det vara allt ifrån idag fram tills två veckor efter att skolan börjat? Tacksam för hjälp!

    1 Svar

    Saga SYV

    Hej Carolina,
    det går tyvärr inte att ge ett generellt svar på din fråga.
    Olika varianter förekommer - beroende på vilket lärosäte och vilken utbildning på just ditt lärosäte du står i RESERV till.
    Tips: kolla meddelandena på din mobiltel och e-post så ofta du kan; kolla "pappers-posten" så ofta du kan. Logga in på "mina sidor" på Antagning.se och kolla status på din ansökan - så ofta du kan.

    Läs info på www.antagning.se om vad gäller för dig som står i RESERV. Du kan också kontakta Antagning.se - ring dem 0771-550720. Antagning.se kan ge dig kontaktuppgifter till Antagningsgruppen på just "ditt" lärosäte och du kan senare kontakta dem och fråga exakt vad som gäller i ditt fall.

    Vi håller tummarna!