Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Ali,
    kika gärna på ucas.com/updates
    Annats så är det tyvärr så... att..
    ... Vi på Fråga SYV har ingen möjlighet att ge info om utländska utbildningar; vi saknar den kompetensen. Vi kan endast ge mycket allmän info - t.ex några länkar
    - till en sida där CSN uppger information om studier utomlands med studiemedel, om vilka tester i engelska som finns om utbildning utomlands kräver att man gör språktester och om att man ska tänka på bostad och försäkringar... typ så... mycket allmän info och tips på vad man ej får glömma om man planerar för studier utomlands.
    Vi kan också ge tips på att kontakta landers Ambassad och Konsulat som förhoppningsvis har ngn utbildningsansvarig eller vet vart de kan hänvisa dig.
    Du kan också fråga "på kommunen" (den kommunen där du är folkbokförd) om det finns ngn Interntaionell SYV.

    Studie- och yrkesvägledare