Jojo
    Hej, funderar på att gå ekonomiprogrammet. har dessvärre blivit lite förvirrad när det gäller inriktningarna. Var först inne på ekonominriktningen,sedan gick jag på öppet hus och blev nästan mer intresserad av juridikinriktningen. Dock läser man en mindre mattekurs där. Hur mycket påverkar det mina framtida studier på högskola? För jag vet ju faktiskt inte riktigt än ifall jag vill gå exempelvis juristprogrammet eller ett ekonomiprogram. Ekonomiprogrammet kräver ju en till mattekurs vad jag vet. Trots det är jag intresserad av juridik. Vad ska jag göra?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om juridikinriktningen intresserar dig mest så kan ju ett alternativ vara att välja den och komplettera med Matte 3b inom de valbara kurspaket som alla skolor erbjuder. Då får du ju både ock! /Lena, Syv