I

    Hej Jag studerar nu på Folkhögskolan och jag tycker att går för långsamt i folkhögskolan två terminer känns långt för mig så jag undrar kan man studera snabbare på distans komvux. t.ex kan man plugga upp två ämne på en månad istället för en termin ?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,

    en 100poängskurs läser man på komvux på heltid på fem veckor, och 2 st. 100p.kurser (eller 4 st. 50p.kurser eller en kurs á 150p. + en kurs á 50p, alltså sammanlagt 200p), läser man på heltid på 10 veckor. Ansökan gör du till komvux i den kommunen där du är folkbokförd (om det gäller läsa på Gymnasial nivå). Om komvux i din kommun kan erbjuda läsa just de kurser som du vill läsa - på distans, måste du fråga på komvux i din kommun.
    Vänligen
    Julia SYV