Eva
    Jag älskar fotboll och har sökt och blivit antagen till NIU - något jag väldigt gärna vill göra. Problemet är att jag egentligen inte vill gå på en av de kommunala skolorna som jag måste gå på för att kunna ha fotbollen på gymnasiet. Jag vill hellre gå på en annan skola som jag tycker verkar väldigt bra och passar mig mycket bättre, akademiskt och socialt. Om jag väger det bra mot det dåliga kommer jag nog fram till att jag vill gå på den "bra" skolan även fast det betyder att jag inte kan ha fotbollen, men min bästa vän ska antagligen välja NIU och jag är rädd att jag kommer ångra mitt val efter att jag ser hur bra och kul hon har det där. Vad ska jag göra?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det är inte alltid lätt att välja när man inte har alla svaren. Jag antar att du spelar ganska mycket fotboll på fritiden - det brukar vara så. Kan det räcka tror du eftersom du i hjärtat verkar ha bestämt dig?

    Kanske kan du kolla med ansvariga på NIU vilka möjligheter du har om du skulle ångra dig - det kan ju hända att folk ångrar sig även på NUI och vill byta och då kan det uppstå platser in i terminen.

    /Lena, Syv