Marie
    Hej
    Jag har blivit antagen till specialistundersköterska akutsjukvård på distans i Skövde i höst med sista svarsdatum 170702. Jag har samtidigt sökt en kurs till medicinsk sekreterare där jag kommer att få svar om antagning första veckan i juli. Denna kurs vill jag i första hand gå. Vad händer om jag tackar ja till specialistundersköterska - missar jag då platsen till medicinsk sekreterare om jag skulle komma in på den, som jag helst vill gå?

    En annan fråga. Jag är 51 år och vill ha en spetskompetens för att kunna göra det jag vill. Kommer jag i min ålder att vara attraktiv på arbetsmarknaden för dessa 2 yrken?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    På första frågan kan jag ge ett tydligt svar: du kommer inte att förlora möjlighet att komma in på med.sekt om du tackar Ja till Spec.undersköterska yh. Ansökningar till yh-utb sket oberoende av varandra.

    Den andra frågan är svårt att svara på; varje arbetsgivare bestämmer själva vem de vill anställa och mycket beror på  om vem som kommer att söka samma tjänster som du söker; dvs vem dina konkurrenter blir ... Och det är omöjligt att veta på förhand.

    Studie- och yrkesvägledare