frida
    Hej! Jag funderar på att läsa naturvetenskapligt läsår, men jag vill läsa kurserna kemi b, biologi b och fysik b på distans och matte c och matte d på plats. Kan man göra så?
    Vill helst inte läsa alla ämnen på plats för det blir så långt att åka var dag och så mycket extra tid som förloras, jag pluggar bra hemma. Men matte skulle jag nog aldrig klara att läsa på distans i och med att det sägs vara väldigt svårt utan genomgångarna. Kan man då istället läsa matte c och matte d som fristående kurser på en högskola nästa termin och sedan läsa basår på distans (och utesluta matten som jag då läste innan) terminen efter?
    Eller kan man läsa naturvetenskapligt basår och sedan bara gå på mattelektionerna (och tillfällena det är labb), eller hur blir det med närvaron då?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, jag har svårt att svara på sådan detaljinformation! Du får nog kontakta den högskola där du tänker att du ska läsa basåret. Kanske kan Komvux vara ett alternativ eftersom du där ibland kan hitta kurser på distans och i klassrum - du kan alltså ha möjlighet att läsa på lite olika sätt. Kontakta ditt lokala Komvux för att se vilka möjligheter du har. /Lena, Syv