Tekoh
    Hej, jag har läst 2500 poäng från gymnasiet i komvux från 2012/06/01 till 2017/12/14. Och det igår matte 1,2,3, engelska 5och 6, Svenska som andra språk 123, historia 1b, samhälle 1b, Truck A, Truck B och alla undersöka program som ingår (Medicin, vård och omsorg1och2, Etik och människans livsvillkor , psychology, psykiatri, aldre hälsa och livsvillkor, kost måltid och mun hälsa, hälsopedagogik, och slutligen vård och omsorg vid demenssjukdom. Jag har totalt 2500 poäng utan Nk 1b, Religion och gymnasietarbetar. Men jag vill ha slutgymnasium betyg. Jag ringde YkV och till idag, jag har inte fått svara. Jag vet inte om det finns möjlighet att ha slutgymnasium betyg med mina poäng eller måste jag läsa något mera? Jag vill kunna söka till universitet och behöver slutbetyg från gymnasiet.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Tekoh,
    jag tror det är examensbevis och inte ett slutbetyg som du kan få. Det är olika regler vid utfärdandet av Examensbeviset och Slutbetyget.
    Du behöver komma i kontakt med SYV på komvux, där du läste dina kurser.
    Att du fram tills idag inte fått svar kan bero på att det var många helger här... ex. idag är det lördag och komvux har stängd.
    Jag hoppas du får svar på måndag, den 8 januari. Får du inte svar på måndag, ring eller besök komvux.