K
    Tänk kanske välja att bli frisör och makeup artist men
    vilken linje väljer man då?
    Vilka skolor erbjuder bäst undervisning?
    Hur går undervisningen till?
    Vad gör man om man vill bli läkare efter man utbildat sig till frisör?
    Hur mycket tjänar man som frisör?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, här kan du kika på Hantverksprogrammet som kan ha olika inriktningar till stylist/make up/frisör. Vill du efter ett Hantverksprogram sadla om och bli läkare så är nog det bästa att komplettera alla kurser inom matte och No via Komvux eller via olika basår som finns på högskolan.

    Det är svårt att säga vilka skolor som erbjuder bäst undervisning - du får ta reda på vilka skolor som du har i ditt valområde och gå på Öppna hus, kanske gå en provdag och testa på undervisningen.

    Här kan du leta löner för olika yrken; http://www.lonestatistik.se/yrken-a-till-o.asp

    /Lena, Syv