Ebba
    Hej! Jag går just nu andra året samhällsprogrammet, med beteendevetenskap som inriktning, på Korrespondesgymnasiets distansutbildning. Men då jag funderar på att flytta hem där vanligt gymnasium finns, har jag börjat fundera på om det skulle gå att byta från distansgymnasiet till ett vanligt? Helst utan att behöva börja om från början.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Ebba!
    Kontakta de gymnasieskolorna som du vill byta till. Jag hoppas du hittar en skola som vill och kan ta in dig. Någon automatisk rätt finns dock inte att byta som du önskar; men förhoppningsvis hittar du en gymnasieskola som har ledig plats och där studieplan matchar din studieplan - så att du får möjlighet att uppnå kraven för examensbevis.

    Vänligen och lycka till!
    Milla

    Studie- och yrkesvägledare