lin

    Jag har en extrem social anxiety vilket kommer in i vägen i flesta fall under min utbildning, och idrott är något som jag förmodligen inte kan vara med eftersom jag har en rädsla inom mig som dyker upp bara på tanken om det. Skulle jag kunna anpassa mitt schema? Alltså att jag tar ut idrott och gör istället läxor eller studerar lite extra med några ämnen.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Lin,
    jag råder dig gå prata med kurator och kanske även med skolsköterskan.
    På gymnasiet är kursen idrott och hälsa 1 en Obligatorisk kurs på alla gymnasieprogram... Så, frågan är Hur löser man detta? Du kanske behöver träffa en psykolog. Kurator och skolsköterskan får avgöra om de tycker du behöver träffa en psykolog.
    Lycka till!
    ANNA