Ludvig

    Hej, jag tar studenten nästa år och har börjat snegla på PPE på lu och su och pol.kand på uu. Jag vill gärna ha möjlighet att få en bra masterexamen senare, så jag undrar: Finns det något jag bör tänka på när jag väljer mellan PPE och pol.kand. för att ha möjligheter öppna framåt? Ger båda tillgång till ungefär samma masterprogram eller skiljer de sig?

    1 Svar

    Vägledare SYV

    Hejsan,
    vilka masterprogram som kommer bli sökbara om fyra år, är det idag ingen som vet. Utbildningsutbud förändras.
    Man kan inte ens vara säker på vilka Kandidatprogram som du ska kunna söka till - till hösten 2021: utbud av svenska högskoleutbildningar med start HT21 kommer bli känt mitt i mars 2021.
    Men du får givetvis kika på alla de hemsidorna som är uppe nu. Dock kan det blir annorlunda när det blir dags för dig att söka.
    De som bör känna till förändringar i framtiden - är personal på just de institutioner där du i framtiden vill läsa; kontakta därför gärna studievägledare och studierektorer på de institutioner där du tror du vill läsa sen.

    Mvh
    SYV