Dina96

    Hej! Måste jag ha läst matematik 1b för att kunna plugga matematik 2b? Jag har godkänt endast i matematik 1a och behöver bli behörig i matematik 2b för vidare studier. Då undrar jag bara om jag kan börja direkt på matte2b eller måste jag ha matte 1b innan jag börjar på 2b?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du kan börja på matte 2b direkt. Med godkänt betyg i matematik 1a är du godkänt till alla kurser på nivå 2, alltså till matematik2a, 2b och 2c.

    Studie- och yrkesvägledare