Elin7895

    Hej! Jag försöker komma in på psykologprogrammet. Jag gick Samhäll och läste därför matte 1 & 2b. Jag tänker att jag ska göra prövning i matten men jag läste någonstans att A-matten kan ersätta B. Alltså att jag lika gärna kan göra prövning i matte 1 och 2 A fast jag läste 1 och 2 b? Att det inte spelar någon roll?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det stämmer. Du kan göra prövningar i matematik 1a och 2a. Om du får högre betyg, då kommer de högre betygen räknas in i BII kompletteringsgruppen. Så, du får gärna anmäla dig till prövningar i kurserna  matematik 1a och 2a (det borde vara lite lättare att få högre betyg i de kurserna än i matematik 1b och 2b).

    Studie- och yrkesvägledare