Nils

    Om man behöver ett utskrift på samtliga ens gymnasiebetyg och gick ut gymnasiet innan den nationella betygsdatabasen BEDA var igång är det så att ens gymnasieexamen är registrerad hos antagning.se men ej hos den nationella betygsdatabasen BEDA?

    • Julia : Så kan det kanske vara, ja.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Nils,

    varför behöver man utskift på samtliga ens gymnasiebetyg?
    Hen som gick kurserna/utbildningar minns kanske var hen gick och kan då be om kopior på sina betyg på de skolorna där hen gick (om det är så att original-betygen har "försvunnit").
    Om skolan lägger ner, brukar betygen "hamna" i någon arkiv (t.ex i Regionarkivet) - men kan givetvis också uppstå problem med det... att man vet att man hade ett visst betyg, kan inte hitta original-pappret/betygsdokument och ej hittar var man kan få kopian på betyget. Det är tråkigt när det blir så.

    Om du förklarar mer kring just den aktuella situationen, kanske vi kan ge ngt. råd som blir till hjälp för dig.

    Vänligen
    Julia

    • : Jag har läst på ett par olika kommuner samt har vissa av kommunerna som jag läste på tagit bort kurser där betyg sattes enligt G, VG, MVG systemet, jag kan bara få tag i kurserna där betyg sattes enligt A-E systemet.
    • Milla : Du får gärna uppge vad du vill ha hjälp med. Vi kan försöka hjälpa - genom att hänvisa vem du bör ta kontakt med.