Clara
    Hej!
    Jag är 18 år och tar studenten från samhällsprogrammet med beteendeinriktingen i sommar. Jag skulle behöva vägledning med vad jag ska välja för högskoleutbildning och yrkesval. I grupp är jag en naturlig ledare, målinriktad och en bra problemlösare. Jag skulle gärna jobba där jag har en balans mellan att jobba tillsammans med andra människor och individuellt. Idéen av att jobba med att anordna stora evenemang och projekt (konserter o.s.v.) låter väldigt roligt, att t.ex. Jag söker en utbildning som öppnar dörrar för höga löner men liten konkurrens. Vilken utbildning passar mig?
    Tack på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, börja med att kika på Yyrke/eventarrangor

    och se sedan även info om många andra yrken.

    ang.lön och konkurrensen är det svårt att säga ngt med säkerhet men oftast är det hård konkurrens om de jobben som ger hög lön.

    Studie- och yrkesvägledare