Claudia
    Jag vill ansöka till universitet nu till ansökningen i april 2019 men har pluggat upp ett ämne i komvux. Gick ut gymnasiet juni 2018 och pluggade upp ämnet till december 2018. Vem kontaktar jag för att få ut mina betyg? Gymnasiet eller komvux?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Eftersom du pluggade Upp på komvux, är det komvux som borde utfärda betyget i den kursen som du pluggade upp.

    Om du på gymnasiet fick Examensbevis - laddar du upp både examensbevis och det nya betyget;

    om du på gymnasiet fick Studiebevis -måste du på komvux ansöka om att få ut Examensbevis därför att Studiebevis inte ger Behörighet till högskola.