Laadi

    Hej, Jag är en student på universitetet som ska börja sitt andra år. I min mail så stog det att man skulle besvara på antagning.se och Ladok senast 21 juli. Jag har tackat "ja" på antagning.se men glömt att göra det på Ladok. Kan det vara så att min lärare gjorde ett utskick till första år studenter också, jag citerar henne "du måste besvara antagningsbeskedet även som programstudent, och det senast den 21 juli, samt dessutom registrera dig via Ladok på webb". Jag är väldigt nervös och det ser ut som att min syv är på semester, därför skriver jag till er. Mvh

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    det var olyckligt att du glömde registrera dig i tid. Jag hoppas det ska gå att ordna i efterhand men kan inte lova någonting. Olika lärosäten: högskolor och universitet i Sverige gör ganska olika - på vissa utbildningar behöver man inte som "programstudent" söka till fortsättningskurserna inom programmet men på vissa andra behöver man göra det... och vi på FRåGA SYV har tyvärr "ingenting med det att göra", över huvudet taget. Det är en fråga om hur lärosätet väljer att sköta (administrativt) antagning till fortsättningskurserna. Försök få tag på någon på din utbildning: maila till alla (även om de är på semester, så kanske du kikar på sina mail i alla fall, får vi hoppas).
    Lycka till! Vi håller tummarna!

    Studie- och yrkesvägledare
    • Laadi : Tack för svaret :)