Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    antagningsgränserna bestämmer man inte på förhand; hur höga meriter kommer att krävas vet vi först när antagningen redan är genomfört. Du kan titta på antagningsstatistik men det är bara en "fingervisning", antagningsgränserna kan gå upp och ner ganska mycket (i alla fall ibland). Sök till alla utbildningar som du är intresserad av; titta även på utbud inom yrkeshögskola, www.yhguiden.se
    Du kan söka till högskola-universitet och samtidigt till många utbildningar som finns inom andra skolformer, bland annat inom yrkeshögskola.
    Lycka till med dina ansökningar! Vi håller tummarna!

    Studie- och yrkesvägledare