Alhassan

    Hej Jag är intresserad av att jobba med kärnkraft och därför söker efter högskole- eller civil-ingenjör program som har med kärnkraft att göra men hittar inget på google om program som heter "Högskoleingenjör i kärnkraft" eller "Civilingenjör i kärnkraft"! Är det så att det finns inget specifikt program för kärnkraft och man måste anpassa olika program/kurser för att bli "Högskole/Civilingenjör i kärnkraft"?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Alhassan!
    utbildningsutbud förändras. Vilka utbildningar som på de svenska lärosäten blir sökbara till hösten 2023 kommer att fastställas till 15 mars 2023. Ännu kan man inte se alla utbildningar som blir sökbara. Men om du inte vill vänta så kontakta studievägledare på de institutioner där civilingenjörs- och högskoleingenjörsprogrammen ges, så kanske de kan ge ett förhandsbesked om vilka utbildningar som kommer att bli sökbara till HT23 redan innan anmälningsperiod börjar i mitten av mars.