Linda
    Hej! Jag går andra året på Naturbruksprogrammet. Jag trivs inte med klassen, skolan eller lärare. Jag hade helst av allt hoppat av skolan eftersom det är ett och ett halvt år tills jag slutar. Men vad har jag för alternativ då? Kan jag flytta utomlands och gå skola där, eller är det alldeles för dyrt?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Linda!

    Det är såklart inte roligt att ha det så: inte trivs med klassen, skolan eller lärare.

    Jag råder dig läsa våra tips om Alternativ till gymnasieavhopp och du är jättevälkommen att höra av dig sen.

    Ang. läsa utomlands, så är det jättesvårt att säga. Du är 17 år och dina föräldrar ansvarar för dig även ekonomiskt. Var är "för dyrt" är olika för olika familjer.

    Ha det bäst!

    Peter SYV