emanuel
    Jag funderar på att gå natur-natur på minerva-skolan i umeå. De har en profill kallad science. Vad är det och hur är den?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Emanuel!

    Minerva Gymnasium i Umeå
    http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/minerva-gymnasium
    kommer att ha öppet hus onsdagen den 22 april kl.18.30 (träff i entrén). Jag tycker du bör gå på Öppet hus och då berättar skolans personal om skolan och jag är säker på att de även berättar om "Science"-profil & om de inte gör det, är det helt OK att ställa frågor.

    I fall du skulle inte kunna gå på Öppet hus, boka i så fall "skugga en elev" som just går på den här profilen - då får du vara med en dag och se med egna ögon samt ställa frågor till elever och lärare. Du kan gå en "prova-på-dag" (i princip samma som "skugga en elev") även om du går på öppet hus. Du behöver inte välja öppet hus eller prova-på-dag. Du kan delta i båda.

    Innan du går på Öppet hus och/eller på prova-på-dagen, råder jag dig att läsa på skolans hemsida, då kan du förbereda de frågorna som du vill ställa när du är på skolan.

    Bästa hälsningar
    ANNA