Leona
    Om jag bor i mockfjärd och även gått grundskolan där eftersom mamma bor där men jag har min pappa som bor i stockholm och därför har jag starka funderingar på att gå gymnasium där och utforska och "testa mina vingar", Eftersom jag vill inte bo på landet hela livet. Men hur blir det med inackorderingen eller kommer jag få busskort eller får jag ingenting ist?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det beror helt på vart du är folkbokförd. Om du kan bo och folkbokföra dig hos din pappa är det ju inga problem att söka till ett gymnasium i Stockholm men om du är skriven i Mockfjärd så blir det svårt med ekonomiska bidrag om du inte söker till en skola som är riksrekryterande. Boka tid med din Syv på skolan för att kolla vilka villkor som gäller för just dig. /Lena, Syv