Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, tyvärr kan inte jag som inte jobbar på din institution på ditt lärosäte svara på din fråga. Du måste få svar från en studievägledare som jobbar på din institution, med ditt universitetsprogram. Detta för att vad gäller Delkurserna, så är det de lokala reglerna som olika lärosäten skapar själva, som gäller - det är i alla fall den uppfattning jag har. Du kan annars fråga UHR, universitets- och högskolerådet eller UKÄ, universitetskanslersämbetet men jag tror de kommer hänvisa dig med din fråga till din institution. Mitt råd är att du börjar med att fråga studievägledare på din institution, och om hen inte kan svara så hänvisar hen dig rätt, till den person som kan ge dig svar.
    Du kan också se om den kursen din fråga gäller (hela kursen) finns sökbar som en fristående kurs och i så fall borde du kunna söka till hela kursen via www.antagning.se

    Studie- och yrkesvägledare