Elizabeth

    Hej SYV! Jag är nyfiken på ögonkirurgi, men såg på antangning.se att de endast har optikerprogrammet, är det samma sak? Jag skulle inte vilja jobba på optikerkedjor, jag vill jobba som ögonkirurg på sjukhus. Det verkar omöjligt att optikerprogrammet på tre år ska räcka till att jobba på sjukhus, jag antar att det måste finnas någon form av specialisering, och skulle verkligen uppskatta om ni kunde hjälpa mig hitta dem :) Vänliga hälsningar från Elizabeth

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Oftalmolog är en specialistläkare. Se framtid.se/yrke/oftalmolog - du behöver skaffa dig läkarexamen först och efter det söka specialistutbildning inom "ögon-området".

    Studie- och yrkesvägledare