Hejsan jag undrar hur ska man gå till väga för att kunna bli skatterevisor eller jobba med skatt som revisor inom skatteverket. Har tänkt att gå civilekonom med inrik: revisor och bank. Men efter det hur går jag tillväga och får jag lov att jobba som skatterevisor direkt efter jag gått klart utbildningen?
Sök efter frågor
Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 31976 frågor besvarade.
Hur blir man revisor inom skatteverket?
1 Svar
Hej Hampus!
För att bli auktoriserad revisor krävs att man genomfört en teoretisk och praktisk utbildning om totalt sex år samt därefter avlagt ett prov. Den teoretiska utbildningen görs på universitet eller högskola och ska pågå under minst tre år. Den praktiska utbildningen sker under handledning av en auktoriserad eller godkänd revisor och även den ska pågå under minst tre år. För mer info om vilka krav som ställs för att kunna få auktorisation, var god läs på Revisorsinspektionens hemsida samt på hemsidan för Branschorganisation för redovisningskonsulter, revisorer och rådgivare - www.far.se
Om att jobba på Skatteverket - var god se skatteverket.se/jobbahososs.
I annonser om lediga jobb på Skatteverket kan du se vilken utbildning som krävs eller önskas att man har.
Frågor och svar taggade med 'utländskt diplom' (1 st.)
-
Komma in på sjuksköterskeprogrammet med utländskt diplom?
Hej, Jag är utbildad specialistläkare med ett utländskt diplom som inte är giltigt i Sverige men som kan godtas om man skriver och får godkänt på några stycken prov. Nu var det ett tag sedan som jag tog examen och har glömt bort för mycket för att klara dessa proven. Därför vill jag testa...
Hej,jag råder dig vända dig till UHR, universitets- och högskolerådet och samtidigt även till antagningsgruppen/antagningsenheten på det lärosäte... Läs hela svaret
Hittar du inte din fråga?
Skapa en ny fråga