Pontus
    Hej jag hoppade av gymnasiet när jag va 17 och nu vill jag börja igen hur gör jag??

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, i din kommun ska det finnas en person om ansvarar för ungdomar under tjugo som inte har en gymnasieutbildning. Du bör hitta den personen på din kommuns hemsida förslagsvis under någon flik som det står utbildning på och sedan under en rubrik med gymnasieantagning. Du kan även ringa din kommun och fråga vem som ansvarar för just dig.

    En annan väg är att kontakta en Syv på ditt kommunala gymnasium - dom bör kunna hjälpa dig.

    Om du inte vill börja om gymnasiet men ändå vill ha grundläggande gymnasiala kunskaper och en högskolebehörighet så kan du söka dig till vuxenutbildningen och då främst Folkhögskolan. De har ett kurspaket som du kan läsa som heter Allmän kurs/linje. Läs mer här; http://www.folkhogskola.nu/

    Lycka till! /Lena, Syv