Anonym9177283

    Hej, jag har för tillfället en kandidatexamen inom beteendevetenskap på 180 HP. Jag vill studera kriminologi kurser, alltså kriminologi 1,2,3 som är 30 HP per respektive kurs. Efter jag läst dessa motsvarande 90 HP kan man då skriva examensarbete inom kriminologi eller hur fungerar det? I och med att man har 180 HP sen tidigare, kan man tillgodoräkna 90 av dessa poängen? Tack på förhand!!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Du behöver få svar från studievägledare på den institutionen där du vill ta ut kandidatexamen; detta för att lärosätena kan (inom ramen för kandidatexamen) bestämma mycket lokalt, på sitt eget lärosäte.

    Studie- och yrkesvägledare