August
    Jag undrar hur jag byter gymnasium. Jag har gått i mindre än en vecka på en skola (Norra Real) i natur-natur klass och jag vill byta till Nacka gymnasium natur-utland.
    Jag har inte sökt till skolan, inte ens i andra hand eller som sista val. Inte alls.
    Jag vill byta för att jag tycker utlands-linjen verkar spännande och kul, inte för att komma till ett nytt gymnasium.
    Jag skulle verkligen uppskatta ett snabbt svar eftersom jag inte vill hamna efter. Varken i skolan eller socialt.
    Jag vet att det finns möjligheter att studera utomlands ett år på gymnasiet, men jag tycker att tre månader (som de har på natur-utland) är mer tilltalande. Mest för att jag då inte missar så mycket av det som händer hemma och jag är tveksam till om jag skulle klara ett helt år utomlands.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det bästa du kan göra är att kontakta Nacka gymnasium och fråga om plats - finns inga platser så fråga om du kan skriva upp dig som reserv. Det garanterar dock inte att du tillslut får en plats så du ska inte sluta eller skriva ut dig från Norra Real förren du får svar. /Lena, Syv