Sandra
    Jag har läst Idrott och hälsa på gymnasiet men var frånvarande pga ett trasigt knä. Men satt med på lektionen. Tyvärr resulterade i att jag inte har nått betyg i detta ämnet. Jag har själv tränat på min fritid, så idrott har jag utövat.

    Fysioterapeutprogrammet krävde det.
    Där av min fråga.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Sandra!

    Idrott och hälsa kan man inte läsa på komvux. Och du behöver godkänt betyg i den kursen. Då föreslår jag Prövning. Att du anmäler dig till prövning. Du har rätt att göra prövning på alla de ställen där prövning i den kursen erbjuds. Det behöver inte vara i din egen kommun. För närvarande är prövningsavgift 500 kr.

    Bästa hälsningar

    ANNA