matilda
    Hej,

    Jag skall ha en tenta som jag inte kommer kunna närvara på. Enligt min rektor får jag endast en chans på mig om jag inte kan komma, det betyder att jag inte får fortsätta göra omtentor förrän nästa år.
    Funkar det verkligen så? skall jag behöva vänta att tenta om till ett år senare.

    Sen så blev jag upplyst att jag som har dyslexi endast får förlängd tid på första tentan inte på omtentor??????

    MVH
    M

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre så har jag svårt att svara på denna detaljnivå - jag föreslår att du kontaktar din Syv inom den utbildningsorganisation du befinner dig eller kontaktar Skolverket för information.

    http://www.skolverket.se/