Nour
    Jag har sökt till ekonomprogrammet på högskolan. Från början stod det "Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 38" och jag hade reservplats 9.

    Nu står det "Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 30". Betyder det att jag kommer bli antagen när siffran når 29? Går siffran ner för att folk har tackat nej till deras plats?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Nour,
    man kan alltid vara säker vad gäller att komma in från reserv. Vi hoppas du kommer in, men vi kan inte garantera det.
    Exakt hur administration kring antagning till olika utbildningar "sköts" kan inte vi här på Fråga SYV redogöra; du måste fråga dem som sköter just den antagningen; ibland kan tekniska problem uppstå; uppdateringar av antal studieplatser och antal antagna personer kan dröja... mm.

    Vad som står på antagningssidan och varför - vet inte vi här på Fråga SYV. Vi sköter inte antagningen och kan inte ta ansvar på hur den sköts.

    Jag förstår att det är viktigt för dig för att du vill komma in.
     Ta kontakt med Antagning.se - ex. kan du ringa dem på vardagar mellan kl.9 och kl.16 på tel.nr 0771-550720.

    Vänligen och Lycka till!
    ANNA