Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Du skriver i din fråga " läsa upp kärnämnen på folkhögskola" men man kan mena olika saker med att "läsa upp" - är det så att du saknar godkända betyg eller att du har godkända betyg men vill få högre betyg?
    Om jag skulle beskriva allt kring de olika situationerna skulle svaret bli mycket-mycket långt och innehålla även omfattande information om ngt som du inte alls är intresserad av att veta... Man måste veta exakt vad du är "ute efter" för att kunna ge ett svar som blir till hjälp för dig.
    Du kan annars kontakta de folkhögskolorna som du är intresserad av; du får söka till alla de olika folkhögskolorna, oavsett vilken kommun du är folkbokförd i. Allmän information om folkhögskola som studieform finner du på framtid.se/studier/folkhogskola

    Studie- och yrkesvägledare