Eva

    Hej, Jag är intresserad av att söka ett program till hösten 2021. Jag kommer då att söka med gymnasiebetyg utan komplettering (BI). För hösten år 2020 ligger BI på 17,36. Jag har 17.34. Tidigare år har antagningspoängen varit lite högre. Har jag en chans att komma in nästa höst? Eller ska jag generellt ha över tidigare BI för att ha en rimlig chans?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Antagningsgränser kan gå upp eller ner, av olika anledningar. Om du kan göra Högskoleprovet gör det! Om du kan höja ditt meritvärde och prövas även i BII, är det också en fördel för dig! I varje urvalsgrupp har du en ny chans.