Merem
    Hej
    jag går i andra året gymnasiet, och jag undrar om jag kan läsa upp mina betyg jag fick fösta året i gymnasiet, för om jag inte läser up de kommer jag inte kunna komma in i den utbildningen jag söker
    Och man kan hur går jag till vägs till att höja mina betyg

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Merem,

    jag är Iedsen att behöva svara att det tyvärr inte går att höja sina betyg medans man fortfarande går på gymnasiet (med undantag av - om man fick F och Iäraren samtidigt bedömer att du har möjIighet att nå upp tiiI E - då får man göra prövning, som kostar 500 kr per kurs).

    Om man har Godkänt betyg - får man vänta tiIIs Efter gymnasiet och vända sig tiII Komvux eIIer anmäIa sig tiII Prövningar.

    Om du har Kunskaper - kan du troIigtvis få högt resuItat på högskoIeprovet. Är man Behörig, kan man konkurrera om pIats på utb med resuItat av HögskoIeprovet och komma in.

    Det är förmodIigen inte ett sådant svar du önskade att få och jag bekIagar om jag gjorde dig besviken. Men det är de regIerna som gäIIer och jag eIIer mina koIIegor, SYV-ar, kan tyvärr inte ändra på de regIerna.

    VänIigen

    JuIia SYV