Mohamed
    Det finns en språkprovning på maj för förändring juristutbildad utländskasa , jag vill fråga hur och när ?

    1 Svar

    Tim SYV

    Hej Mohamed!
    Gäller din fråga Kompletteringsutbildning för utländska jurister på Stockholms Universitet? Se i så fall information på su.se/sok-kurser-och-program/jjkom

    ang. Språkprövning - ?... Behörighetskrav: utländsk juristexamen om minst 3 år samt minst godkänt betyg i Svenska B/3 eller motsvarande. Som "motsvarande" kan jag tänka mig att TiSUS-test kan godtas. TiSUS = test i svenska för Universitets-studerande. Är det anmälan till TiSUS test du menar att du vill göra?
    Eller menar du att du vill genom Särskild prövning i Svenska som andraspråk 3 (SAS 3) bekräfta att du har tillräckliga kunskaper i svenska?
    Vilken sort "Språkprövning" menar du i din fråga?

    Juridiska utbildningar på Stockholms Universitet ges på Juridiska institutionen: jurinst.su.se - du kan därför vända dig till personal som jobbar på den institutionen, om din fråga gäller studier på Stockholms Universitet.

    • : Hej !
    • : Jag menade Tisus .
    • Anna :

      Se info om TiSUS på su.se/svefler/tisus/anmälan - enl.info på Stockholms Universitets hemsida (se länk ovan) gäller följande: Tisus erbjuds i Linköping, Lund, Malmö, Stockholm, Umeå, Uppsala och i utlandet. Du anmäler dig till Tisus via ett webbformulär och samtidigt betalar du en anmälningsavgift. Webbformulär för anmälan till TiSUS i Sverige: https://su.positionett.se/