Mariam
    Hej!

    Det är så att jag går tredje året på gymnasiet, och har verkligen velat komma in på apotekarprogrammet. Än så länge har jag betyg i första året och andra som gemensamt är 17,01. Jag läser nu engelska 7, men har fått full meritpoäng. Man jag söker in till apotekare, kommer de räknas in eller? I så fall hur mycket behöver jag höja mig i trejan för att gå in? Ex: x st A och x st B.. osv

    Mvh Mariam

    1 Svar

    Vägledare SYV

    Hej Mariam,

    jag rekommenderar att du försöker få så höga betyg du kan i alla kurser du läser. Ingen kan veta hur höga betyg som Nästa gång kommer krävas. Antal utbildningsplatser ställs mot de meriter som sökande har; antal utbildningsplatser kan också ändras - från en termin till nästa.
    Om du gör ditt bästa i varje kurs du läser, då måste du vara nöjd, för att ingen kan göra mer än sitt bästa.

    Vänliga hälsningar
    SYV