Anders
    När man läser en kurs på gymnasiet på 100 poäng ungefär hur många prov samt inlämningsuppgifter brukar det vara under kursens gång?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Anders,
    det finns inga sådana generella uppgifter. Det beror både på Vad det är för kurs, vad läraren tycker, om kursen är på distans eller om man läser på "vanligt sätt"... en studerande kan t.ex önska att satsa på slutprovet (alltså kan en vuxenstuderande komma överens med läraren om att endast slutprovet gäller för betygssättningen - det är inte förbjudet). Mycket beror, som sagt, på hur de vuxnastuderande och läraren i kursen bestämmer (tillsammans) men det är läraren som har tolkningsföreträde och med det också "sista ordet".

    Hälsningar

    Mikael SYV